Kouzlení
Mimo silné armády má vliv na výsledek boje i schopnost hrdinů kouzlit. Kouzlení jsou schopni více, či méně všichni hrdinové. Kouzlit může hrdina jak v boji, tak na mapě. Úroveň kouzlení závisí od těchto faktorů :
-
hrdina musí mít Knihu kouzel
-
čím je vyšší Znalosti (Knowledge), tím víc many (Spell pointů) hrdina má - může seslat víc kouzel
-
čím je vyšší Síla kouzel (Spell Power), tím je kouzlo účinnější
-
čím je vyšší druhotná vlastnost Moudrost (Wisdom), tím se hrdina může naučit kouzlo vyšší úrovně
-
čím je vyšší druhotná schopnost Magie vzduchu, vody, ohně, země (Air, Water, Fire, Earth Magic), tím je kouzlo efektívnější a stojí méně many
Množstí many, které má hrdina se rovná desetinásobku jeho schopnosti Znalosti (Knowledge). Po seslání kouzla se množství many sníží o tolik, kolik bodů many dané kouzlo stojí. Základní množství many se může zvýšit schopnosti Inteligence.
Vír many (Mana Vortex) ve městě Kobka a Magický pramen (Magic Spring) na mapě, množství spell pointů dočasně zdvojnásobují.
Mana se obnovuje rychlostí 1 bod many za 1 den. Druhotná vlastnost Mystika (Mysticism) však tuto obnovu urychluje. Hrdina si může doplnit manu na maximum návštěvou Magické studny (Magic Well), nebo "přespáním" ve městě, kde je postavena budova Věž kouzel (Mage Guild).
Ve hře existují celkem čtyři školy magie
1.Magie vzduchu
2.Magie vody
3.Magie ohně
4.Magie země
Pro každou z nich existuje druhotná schopnost, jejíž znalost podstatně zvyšuje efektivitu kouzla a snižuje spotřebu many na jednotlivá kouzla dané školy.